Fem un poc de Ciència Ciutadana!
Anem a aprofitar l’eclipse d’agost (i els següents) per a fer un poc de ciència de la que tenim a les nostres mans. Des de la Federació s’han proposat alguns experiments, les associacions estem adherint-nos o adaptant-los. Al cas de la SAC tenim varies propostes a fer-vos per si voleu participar.
Tots els experiments estan pensats per a poder posar-los en marxa i oblidar-nos d’ells, de manera que no tinguem que prestar-lis atenció durant l’eclipse, així ens podrem centrar en el que interessa: contemplar el fenomen.
Recomanem llegir la GUIA EN PDF dels experiments. Aquesta guia és un esborrany, ja quasi definitiu però al que afegirem coses. Per tant recomanem estar atents a canvis. (Habrá una versión en castellano un poco más adelante)
Propostes des de la SAC:
- Medició de la baixada de llum amb mòbil (o tablet)
- Medició de la baixada de temperatura amb mòbil (o tablet)
- Enregistrament del nostre ritme cardíac.
- Medició de llum, temperatura i altres factors amb arduino..
- Observació de l’eclipse en radio (11GHz).
Les tres primeres son relativament simples i accessibles a tots. Les dos últimes un poc més avançades. Podeu participar només en un, en dos o en els que vullgueu.
Per part de la federació hi ha alguna proposta més avanzada que estem estudiant, en especial de cara a l’eclipse de 2027 (com la repetició de l’experiment de Eddington).
Pròximament anirem pujant ací les instruccions i com participar de cada experiment. De moment vos recomanem que aneu desenpolvant mòbils que tingueu retirats i tablets i aneu mirant si funcionen les següents apps (per ordre de preferència):
- phyphox
- Luma Lux
Abans de l’eclipse (probablement juliol, o pot ser finals de juny) farem un o més tallers destinats a preparar tot açò.

En qualsevol cas, el document a seguir és la GUIA dels EXPERIMENTS
